روش مطالعه یک کتاب مشکل

روش مطالعه یک کتاب مشکل

همه دنبال این هستند که با اشتیاق مفاهیم عمیق علمی را حتی در اوقات فراغت ، سفر و … فرا گیرند. گاهی این اشتیاق در جماعت کم رنگ می‌شود. افراد درمی‌یابند کتابهایی که آنها با امید و اشتیاق برای یادگیری باز می‌کنند، به چیزی مافوق فهمشان مبدل می‌شود. هر کتابی قصد دارد مفاهیمی را به خواننده‌اش برساند و این مقدور نیست، مگر آنکه نحوه مطالعه آن به درستی صورت گیرد. پس راه صحیح مطالعه یک کتاب با محتوای سنگین چیست؟


بیشتر...

مطالعه برای کنکور؛ مهم و دست یافتنی

مطالعه برای کنکور؛ مهم و دست یافتنی

هر ساله دانش‌ آموزان زیادی در کنکور شرکت می‌کنند. یکی از مشکلاتی که دانش‌آموزان کنکوری با آن مواجه می‌شوند این است که نمی‌دانند همزمان با مدرسه و درس‌های روزانه، چگونه برای کنکور نیز مطالعه کرده و آماده شوند.


بیشتر...


چگونه کرونا را شکست دهیم؟!

چگونه کرونا را شکست دهیم؟!

انسان باید بداند که بدون اجازه خداوند هیچ برگی بر زمین نخواهد افتاد و هیچ ذره‌­ای تغییر نخواهد کرد. اگر چنین اندیشه‌­ای در وجود آدمی نهادینه شود، آرامش وجودش را فراخواهد گرفت و در مقابل بزرگ­ترین بلاها نیز سر خم نخواهد کرد.


بیشتر...

اگر وقت درس خواندن ندارید، بخوانید!

اگر وقت درس خواندن ندارید، بخوانید!

درس و تحصیل تنها دغدغه همه دانشجویان نیست. بعضی از دانشجویان ناچارند علاوه بر رفتن به دانشگاه، کار کنند یا مسئولیت اداره خانواده را به عهده بگیرند. اما کارشناسان نکاتی را پیشنهاد می کنند تا با استفاده از آنها بتوانیم از زمان مطالعه خود بیشترین استفاده را ببریم.


بیشتر...

15 آسیب سنگین تلفن همراه در زندگی دانش آموزان

15 آسیب سنگین تلفن همراه در زندگی دانش آموزان

آیا تا به حال می دانستید تلفن همراه در کنار تمام مزایای آن، چه مضراتی برای دانش آموزان دارد؛ به عنوان مثال متخصصان انگلیسی معتقدند تومور مغزی در نوجوانی و بزرگسالی حاصل استفاده بی رویه کودکان از وسایل الکترونیکی است.


بیشتر...

درس خواندن به طعم میوه های تابستان

درس خواندن به طعم میوه های تابستان

همین الان تکلیف خودتان را روشن کنید! یک روز تابستانی برای شما چه قدر ارزش دارد؟ آیا شما هم جزء آن دسته دانش آموزانی هستید که می خواهند درس خواندن را از تابستان شروع کنند؟ پس در این مقاله با ما همراه باشید.


بیشتر...

چگونه درس بخوانیم؟

چگونه درس بخوانیم؟

یکی از پرسش‌هایی که این روزها بیشتر دانش آموزان از خود می‌پرسند، این است که چگونه باید درس بخوانند تا هم بهتر متوجه مطالب درسی شوند و هم نمره‌های بهتری کسب کنند؟ به طور طبیعی هر دانش آموزی به این پرسش پاسخ متفاوتی می‌دهد.
عده ای شب‌ها که محیط اطراف ساکت‌تر است مطالعه می‌کنند، عده‌ای با دوستان خود درس می‌خوانند، تعدادی صبح‌ها که مغز آمادگی بیشتری دارد، زودتر از خواب بیدار می‌شوند و درآن هنگام درس می خوانند و... ممکن است شما هم یکی از دانش آموزانی باشید که نه تنها روش‌های یاد شده؛ بلکه دیگر روش‌های مطالعه را نیز امتحان کرده باشید. ولی باز نتیجه دلخواه خود را از مطالعه نگرفته باشید. در اینجا قصد نداریم تا شما را با روش مطالعه خاصی آشنا کنیم؛ بلکه هدفمان این است که روش‌هایی را به شما بیاموزیم تا بتوانید با استفاده از آنها بهره وری از مطالعه خود را افزایش دهید.


بیشتر...

جلوگیری از اتلاف وقت با چند روش کاربردی

جلوگیری از اتلاف وقت با چند روش کاربردی

اگر بدانید که برای هر کار چقدر وقت می گذارید، بهتر می توانید ان را مدیریت کنید

یکی از سئوالاتی که همیشه با آن روبرو هستیم این است که چطور از اتلاف وقت جلوگیری کنیم و چگونه رفتار کنیم تا بهترین استفاده را از زمان برده باشیم. این مطلب به ما در این زمینه کمک خواهد کرد.
11 راه برای اینکه از اتلاف وفت جلوگیری کنیم در زیر نشان داده شده است


بیشتر...

افراد باهوش این نشانه‌ها را دارند

افراد باهوش این نشانه‌ها را دارند

به گزارش بهداشت نیوز: همه می خواهند که باهوش ترین فرد داخل اتاق باشند اما از کجا می دانید و می توانید مطمئن باشید که باهوش ترین هستید؟ در طی دهه های گذشته، دانشمندان کشف کرده اند که برخی از ویژگی ها و رفتارهای انسانی ارتباطی مستقیم با هوش بالا دارند که در ادامه این مطلب شما را با مهم ترین آن ها آشنا خواهیم کرد. نکته این است که این ویژگی ها یا رفتارها شما را باهوش نمی کنند بلکه معمولاً افراد دارای هوش بالا چنین خصوصیات یا رفتارهایی دارند.


بیشتر...