در کلاس های موسیقی شرکت می کنید

تحقیقات گسترده ادعا دارند که موسیقی به توسعه ذهن کودکان از چند روش متفاوت کمک می کند:

یک تحقیق کوچک در سال ۲۰۱۱ که نتایج آن در مجله Psychological Science منتشر شد نشان می دهد که هوش شفاهی کودکان ۴ تا ۶ سال بعد از حتی یک ماه شرکت در کلاس های موسیقی افزایش می یابد.

مطالعه ای دیگر در سلا ۲۰۰۴ نشان داد که میزان هوش کودکان ۶ ساله ای که ۹ ماه در کلاس های یادگیری پیانو شرکت کرده بودند در مقایسه با کودکانی که در کلاس های بازیگری شرکت کرده یا در هیچ کلاسی حضور نیافته بودند افزایش بیشتری داشته بود.

در مطالعه ای که نتایج آن در سال ۲۰۱۸ در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شد، کودکانی که در کلاس های مرتب موسیقی شرکت کرده بودند نسبت به همسالان خود شرایط بهتری در تست های هوش شفاهی، برنامه ریزی و جلوگیری از ابراز احساسات نامتناسب داشتند.

البته تحقیقات دیگری نیز وجود دارد که ادعا می کنند کلاس های موسیقی هیچ تاثیری بر توانایی های شناختی شما ندارد بلکه تنها توانایی های موسیقایی شما را بهبود می بخشد.

فرزند ارشد خانواده هستید

خواهر و برادرهای بزرگ تر همیشه باهوش ترند اما این موضوع ضرورتاً ربطی به ژنتیک ندارد. مقاله ای که در دسامبر ۲۰۱۷ توسط بخش ملی تحقیقات اقتصادی ایالات متحده منتشر شده ادعا دارد که فرزندان ارشد خانواده شانس بیشتری برای باهوش شدن، موفق شدن و ثروتمند شدن نسبت به خواهر و برادران دیگر خود دارند. یکی از دلایل احتمالی این امر که در این مقاله به آن اشاره شده این است که والدین پس از اولین فرزندشان، اهمیت کمتری به فرزندان دیگر خود می دهند (البته تنها در مقایسه با فرزند اول). در همین اثنا، بررسی مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۵، که شامل تقریباً ۲۷۲٫۰۰۰ شرکت کننده بود، نشان می داد که تفاوت ها در میزان رابطه بین ضریب هوشی و شخصیت آن قدر اندک است که می توان آن را بی معنی دانست و بدین ترتیب ده ها تحقیقی که وجود چنین رابطه ای را به اثبات رسانده بودند به چالش کشیده شد. به عبارت دیگر، این تحقیق نشان میداد که حتی اگر ترتیب تولد نیز با چیزهایی مانند شغل یا دستمزد شما در ارتباط باشد نیز این موضوع بدین دلیل نیست که فرزندان ارشد (اولین فرزندان خانواده) ذاتاً باهوش هستند.

وزن متناسبی دارید

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ در فرانسه آغاز شد، محققان به بیش از ۲٫۲۰۰ فرد بالغ در طول ۵ سال تست های هوش دادند. نتایج نشان می داد که هر چه قطر کمر افراد بیشتر باشد توانایی های شناختی آن ها نیز کمتر است. در تحقیقی دیگر در سال ۲۰۰۸ که نتایج آن در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شد، ادعا شده که افراد بزرگسالی که وزن کمتر یا بیشتری از وزن متناسب داشته اند نمرات کمتری را در تست های شناختی کسب کرده اند.

چپ دست هستید

در حالی که در گذشته گفته می شد چپ دست بودن با امکان جنایتکار بودن فرد ارتباط مستقیمی دارد، تحقیقات اخیر نشان می دهند که افراد چپ دست دارای توانایی تفکر انشعابی یا ناهمگن هستند که نوعی از خلاقیت است که در آن فرد به یکباره ایده هایی نوین ارائه می دهد. تحقیقی دیگر که در سال ۱۹۹۵ انجام شده نشان می دهد که مردان چپ دست نمرات بیشتری را در این زمینه کسب کرده اند. بدین ترتیب چنین افرادی در کارهایی مانند ترکیب دو چیز معمولی به شکل هایی خلاقانه برای تشکیل یک چیز سوم و ترکیب کلمات و ساخت بیشترین ترکیب های واژه ای ممکن عملکرد بهتری دارند. شاید به همین دلیل باشد که چپ دست های بیشتری را در میان معماران و موسیقیدانان می بینیم.

قد شما بلند است

مانند چپ دست بودن، قد بلند بودن نیز همواره با باهوش بودن مرتبط دانسته شده است و مطالعاتی وجود دارد که این ادعا را تصدیق می کنند. مطالعه ای که در دانشگاه پرینستون صورت گرفته نشان می دهد که حتی در سنین کمتر از ۳ سال که مدرسه بتواند تاثیری بر کودکان بگذارد و در طول دوران کودکی نیز کودکان با قد بلندتر عملکرد بهتری در تست های شناختی دارند.

بامزه و شوخ هستید

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته، ۴۰۰ دانشجوی رشته روانشناسی در آزمون های هوش شرکت کردند که هوش شفاهی و توانایی های استدلال انتزاعی شان را مورد بررسی قرار می داد و در ادامه از آنها خواسته شد که در مورد کارتون های مختلف نظر بدهند. نتایج نشان می داد که دانشجویان باهوش تر بامزه تر و کمیک تر هستند.

منبع : بهداشت نیوز